Balestrand en omgeving - Reisverslag uit Balestrand, Noorwegen van Dirk - WaarBenJij.nu Balestrand en omgeving - Reisverslag uit Balestrand, Noorwegen van Dirk - WaarBenJij.nu

Balestrand en omgeving

Door: Rondreis-Noorwegen2015

Blijf op de hoogte en volg Dirk

02 Augustus 2015 | Noorwegen, Balestrand

Vanmorgen weer eens om 8 uur opgestaan, gebadderd en ontbeten. Daarna alles opgeruimd, de toilettas te drogen gelegd omdat die in het water had gestaan. Daarna zijn we weggegaan en hebben de Gaulafjellet gereden(natuur route). Iedere keer zeggen we het kan niet mooier, maar iedere dag zijn de bergen en de omgeving weer mooier en indrukwekkender. Schitterende bergtoppen en prachtige fjordendorpjes en -vergezichten. Het was een heel stuk rijden maar zeker de moeite waard.
Onderweg zijn we gestopt om een waterval op de foto te zetten, schitterend dat donderende watergeweld. Daarna heb ik een steen verlegd in een rivier, oftewel van al dat water geweld moest ik plassen en heb ik een sanitaire stop in de bossen gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar Birksdal, hier is ook een gletsjer. We konden er alleen niet bijkomen met de auto en het was nog dik een uur lopen, voor mij dan zeker 1,5 uur. Dan loop je nog een poosje op de gletsjer en dan weer 1,5 uur terug. Dat leek ons geen strak plan, veel te vermoeiend en bovendien zouden we dan veel te laat(inclusief reis rond 21:30) weer thuis zijn.
We konden ook met een karretje mee, maar omdat die al volgeboekt waren, was de eerste vrij plek ruim 1,5 uur later, mede omdat de kosten voor dat karretje 35 euro per persoon waren hebben we besloten het niet te doen en weer richting Balestrand te rijden, we hadden immers al 2 gletsjers van heel dichtbij gezien.
In het winkeltje daar hebben we souvenirtjes gekocht en wat gegeten en gedronken en nadat we de auto opgezocht hadden, zijn we weer naar huis gereden. Toen we weer bij de pont in Hella aankwamen, moesten we een poosje wachten totdat ie kwam. Toen we na half uurtje wachten en 10 minuutjes varen bij het hotel aankwamen zijn we direct naar het eetgedeelte gelopen, want we hadden trek na een lange dag rijden.
Allebei hadden we soep vooraf, ik weet niet wat voor soep het was, maar het was erg lekker. Dirk had daarna zalm, groente en koolsalade en aardappeltjes, ik had lamsvlees in een lekker sausje me broccoli, koolsalade en aardappeltjes. We zaten zo vol, dat er geen toetje meer bij paste. Wel een lekker bakkie koffie en toen was het genoeg.
Dirk is daarna bij de boot gaan kijken om te zien hoe laat we die morgen moeten hebben als we naar Vangnes gaan.
Ik heb mijn haren gewassen en nu zitten we beneden, Dirk probeert de foto's op de Ipad te zetten en ik zit dit te schrijven. Straks naar boven en lekker slapen op de zalige bedden. Morgen vroeg weer op, want we moeten de boot van 09:50 hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Balestrand

Dirk

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3310

Voorgaande reizen:

25 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Rondreis-Noorwegen2015

Landen bezocht: