Reis naar Årdalstangen - Reisverslag uit Årdalstangen, Noorwegen van Dirk - WaarBenJij.nu Reis naar Årdalstangen - Reisverslag uit Årdalstangen, Noorwegen van Dirk - WaarBenJij.nu

Reis naar Årdalstangen

Door: Rondreis-Noorwegen2015

Blijf op de hoogte en volg Dirk

30 Juli 2015 | Noorwegen, Årdalstangen

Vanmorgen om 07:15 opgestaan, gebadderd en ontbeten. Daarna de spullen bij elkaar gezocht en in de auto geladen, uitgecheckt en om 08:30 waren we aan de rit. We zijn zo vroeg omdat ik om 11:30 een afspraak heb in Årdalstangen om bloed te laten prikken. Het is volgens de tomtom 2 uur rijden, maar we hebben liever wat speling.
Onderweg een bakje koffie gedronken met lekkere Noorse koekjes/cakejes. Daarna verder gereden, onderweg was het prachtig. We reden langs een groot meer, met water als een spiegel zo glad en daarachter hoge bergen die zich weerspiegelden in het water. Als ik ooit de jackpot win, dan verkassen we linea recta hierheen. Heel makkelijk was ook de camping/bungalowpark in de buurt voor de eventuele visite ;-).
We kwamen ook steeds meer sneeuw tegen en om iets over 11 waren we bij het Helsesenter in Årdalstangen voor het prikken en zoals het hoort bij een dokter liep het ook hier uit. Ik had de papieren afgegeven en we moesten wachten in de wachtkamer( a la dokter Tinus). Tegen 12 uur werd ik geprikt en 10 minuten later was de uitslag er al. Ik alles doorgebeld naar Gouda, zodat zij daar de hoeveelheid medicijnen(bloedverdunners) die ik moet gebruiken kunnen bepalen. Het centrum zat vlakbij het hotel en we hebben gelijk ingecheckt. De kamer was nog niet klaar, daarom zijn we eerst een tocht naar de sneeuw gaan maken. En wat voor een tocht!! Er kwamen steeds meer plekken met sneeuw en de bergtoppen opzij en voor van ons waren grotendeels bedekt met sneeuw en een meertje met sneeuw/ijsschotsen, schitterend!! We zijn bovenop de berg gestopt(1500m) om koffie te drinken, daar waren ze aan het skiën en met sneeuwscooters aan het rijden. 1 grote witte vlakte en 7 graden, wel wat frisjes.
Het werd donkerder in de lucht en het begon te regenen, hoosbui,. Omdat de grond relatief warm was verdampte de regen gelijk en was er boven de weg allemaal damp(mist). We zijn regelrecht teruggereden naar het hotel( 1/2 uurtje) en met de koffers gelijk naar de kamer op de 3e verdieping gegaan en liften hebben ze hier nog niet uitgevonden, een hele sjouw. De spulletjes uitgepakt en toen beneden in het restaurant lekker gegeten.
Daarna de verbanddoos uit de auto gehaald, want Dirk was bij de hoge sneeuwmuur uitgegleden en zijn elleboog en enkel lagen lichtelijk open, grote schaafwonden. Ik had ze onderweg al verbonden, maar hierboven hebben we ze toch maar even goed schoongemaakt. Het ziet er erger uit dan het is. Nu alles laten drogen en van de korstjes afblijven, dat is Dirk kennende nog het moeilijkste wat er is.
Zo nu nog wat lezen en dan onder de wol. Het begint hier nu erg hard te waaien, slaap je lekker op.