De heenreis naar Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Dirk - WaarBenJij.nu De heenreis naar Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Dirk - WaarBenJij.nu

De heenreis naar Kiel

Door: Rondreis-Noorwegen2015

Blijf op de hoogte en volg Dirk

25 Juli 2015 | Duitsland, Kiel

Vanmorgen om half 5 opgestaan, snel gebadderd en gegeten. De katten eten gegeven en de laatste dingen in de auto gelegd. De koffers hadden we gisteren al gedaan, dat scheelde weer.
Om 05:23 gingen we aan de rit, paspoorten, geld en medicijnen zijn ingepakt samen met de reispapieren. Als ik voor de rest iets ben vergeten kunnen we het altijd nog kopen. Het was goed weer en konden goed opschieten. Halverwege de Veluwe ben ik in slaap gevallen en heb ook niet gemerkt dat we de grens overgestoken zijn. Op een gegeven moment deed de radio het minder en hebben we er een MP-3 cd in gestopt, waarvan we tot de boot muziek hebben gehad.
Tot Hamburg konden we lekker doorrijden, maar toen begon het gesodemieter, langzaam rijden, stilstaan, afgesloten wegen, over de laatste 100km hebben we ruim 3 uur gereden, soms stapvoets. Het was kielekiele, maar we waren precies op tijd voor het inschepen.
Op de boot hadden we een hut op de 10e verdieping, maar gelukkig zijn er mooie glazen liften. We hebben de koffers weggebracht en zijn toe de boot gaan verkennen, hebben een lekker bakkie gedaan en uitgevonden dat we om 17:00 moesten eten. Daarna hebben we winkeltjes gekeken op de boot en toen we op het sundeck gingen zitten ging het helaas regenen. Daarna zijn we teruggegaan en hebben ons lekker opgefrist voor het eten.
Dat was een buffet met allemaal heerlijke dingen, veel vis erg lekker. Toen we zo rond waren als een tonnetje, zijn we iets te lezen gaan halen en hebben een prachtig plekje boven in de lounge ontdekt waar we voor het raam konden zitten. Toen het zo donker werd dat lezen niet meer goed ging, zijn we naar bed gegaan. We hadden een superlekker 2-persoonsbed en hebben beide heerlijk geslapen, we waren dan ook wel een beetje moe na zo’n lange dag.